جزینیزاده در خصوص پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم گفت: پس از زلزله سال ۱۳۸۲، سطوح پروازی این فرودگاه آسیب جدی دیده بود و شاهد از بین رفتن مقاومت باند و ترکهای طولی و عرضی زیادی در سطوح پروازی این فرودگاه بودیم.
وی با اشاره به پیشرفت حدود ۱۰ درصدی پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم گفت: عملیات درزگیری و اجرای استریپ پروازی در حال انجام است و این پروژه طبق برنامه تا پایان خردادماه سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرکل فرودگاههای کرمان از بسته شدن سطوح پروازی در طول این عملیات خبر داد و گفت:هم اکنون ۵ پرواز در هفته از این فرودگاه به مقصد تهران در حال انجام است؛ اما در آینده یک وقفه در این پروازها ایجاد خواهد شد.
جزینیزاده در خصوص پروژه احداث دیوار حفاظتی فرودگاه جیرفت، بیان داشت: این پروژه بهطول ۱۰ کیلومتر در حال انجام است و با این اقدام ایمنی، سطوح پروازی به لحاظ ورود حیوانات به سطوح پروازی جلوگیری میشود.
وی با اشاره به برنامههای آینده فرودگاههای کرمان گفت: فرایند مطالعات و انتخاب پیمانکار پروژه تکمیل دیوار حفاظتی فرودگاه بم و اصلاح دیوار حفاظتی فرودگاه کرمان انجام شده و به زودی پیمانکار آنها انتخاب خواهد شد.
علی جزینی زاده اظهار کرد: باند فرودگاه سیرجان پیش از این بهطور کامل FOD و شنزده شده بود، از ابتدای امسال وارد فاز عملیات عمرانی شد.
وی افزود: پروژه سطوح پروازی فرودگاه سیرجان هم اکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باتوجه به حمایت مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، با سرعت قابل قبولی درحال انجام است.
مدیرکل فرودگاههای کرمان گفت: پروازهای فرودگاه سیرجان به دلیل انجام عملیات عمرانی در بخش میانی باند تعطیل شده بود؛ اما با توجه به پیشرفت پروژه پس از انجام بخشی از لایه آسفالت بیندر، از دیماه پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران از سر گرفته میشوند و مجدد در اوایل سال آینده برای اجرای لایه آسفالت توپکا حدود ۲ ماه بسته خواهد شد.